Menu

Dobry sen kluczem do szczęścia

0 Comments


Problemy ze snem dotyczą dzisiaj niestety dużej części społeczeństwa. Niesie to ze sobą wiele negatywnych konsekwencji. Niewyspani ludzie mają słabszą koncentrację, gorszą uwagę, co prowadzi do kiepskiej jakości ich pracy oraz często nawet do wypadków. Ponadto niedobór snu bardzo negatywnie wpływa na nasze zdrowie. Jak zatem zapobiec problemom ze snem?

Przede wszystkim wiele osób popełnia ten błąd, że zasypia przy włączonej telewizji albo zaraz po odejściu od komputera. Przez to nasz mózg jest nazbyt pobudzony, nie możemy zasnąć, a nasz sen jest płytki. Należy zatem zakończyć powyższe czynności chociaż na godzinę przed planowanym pójściem spać. Tę godzinę warto wykorzystać na ciepłą kąpiel, dobrą książkę albo rozmowę z rodziną przy nieco przygaszonym świetle.

Przed snem należy także pokój wywietrzyć. Zimą jest też ważne, aby nie przegrzewać mieszkania- w chłodnej temperaturze sen jest głębszy i bardziej regenerujący.

Należy także podkreślić, że nie powinno się przejadać przed snem. Takie postępowanie doprowadzi do pogorszenia jakości naszego snu.

Na koniec warto zauważyć, że bardzo dużo osób, jak tylko mogą, idzie późno spać i bardzo późno wstaje. Tymczasem dla większości osób najbardziej regenerujący sen jest pomiędzy godziną 22 a 2-3 w nocy. Dlatego warto chociaż spróbować zmienić swoje godziny snu, a może się okazać, że ta zmiana umożliwi nam spokojny sen.

Ponadto warto spać w miarę regularnie- czyli tyle samo godzin każdego dnia. Powszechnie stosowane odsypianie w weekendy niestety wcale nie skutkuje lepszym wyspaniem się i mniejszym poziomem zmęczenia.

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *